Subject: Vs: Ravimipakendite nõuetest
From: "Liis Prii" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 7 Aug 2024 08:45:46 +0300

Tere

Ravimite tootmisel ja valmistamisel kehtivad ravimi pakendile ja selle 
märgistusele erinõuded (tootmisel on need üle Euroopa ühtlustatud, apteegis 
valmistamisel  <https://www.riigiteataja.ee/akt/114022024014?leiaKehtiv> 
siseriiklikud). Ravimi pakendi sobivust hinnatakse ravimi müügiloa 
väljastamise protseduuri käigus ning kui soovitakse midagi muuta, tuleb 
muuta ka ravimi müügiloa tingimusi. Selleks on Euroopas kokku lepitud 
vastavad protseduurid ning seatud ranged kriteeriumid.

Ravimi pakendi suurus sõltub mitmetest asjaoludest lisaks selles olevate 
tablettide/kapslite endi mahule. See võib olla seotud tootja eelistustega, 
aga ka tootmise tehniliste küsimustega (nt ravimitootja tehases oleva 
pakendamismasina võimalustega), ravimi ohutu kasutamisega (nt eakatele 
mõeldud ravimid ei saa olla väikses pakendis, mida värisevate kätega on 
keeruline avada) või ravimi kvaliteedi säilimiseks sobilike tingimuste 
tagamisega. Lisaks tuleb võtta arvesse ravikuuri vajadusi, s.t on 
preparaate, mida on ühe näidustuse puhul vaja ainult 1 annus või mõni päev, 
teistel juhtudel aga mitu kuud või eluaeg. Ja kui blisterpakend ei sobi 
ravimi säilitamiseks, tuleb valida purk, aga ühe või paari tableti või 
kapsli pakendamiseks piisava suurusega anumad ei pruugi olla sobilikud 
patsientidele. Ravimite pakendites kasutatavatele materjalidele on lisaks 
toiduainete pakendamiseks kehtestatud direktiivi nõuetele ka Euroopa 
Farmakopöa kriteeriumid ning peab olema tagatud, et ravimisse ei leki ega 
ekstraheeru ohtlikke ühendeid. Seega on ravimitootjatel palju täiendavaid 
nõudeid ja kohustusi, mida sobivaima pakendi valikul arvestada.

Kui küsimus puudutab konkreetset ravimit, siis saame seda teades täpsemalt 
vastata. Palume kaasake meid ravimite pakendeid puudutavates küsimustes, et 
saaksime valdkonnaspetsiifiliste teadmistega abiks olla.

Toidulisandeid puudutavatele küsimustele oskab vastata Põllumajandus- ja 
Toiduamet.

Lugupidamisega

Liis Prii

Ravimiamet

järelevalveosakonna juhataja

Tel 737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri. This e-mail and 
any attachments transmitted may contain confidential and privileged 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately by returning the e-mail and permanently deleting what you have 
recieved. Any dissemination or use of this information by a third person 
without permission is prohibited and may be illegal.

From: Annika Pertman <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 31. juuli 2024 13:53
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ravimipakendite nõuetest

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Keskkonnaameti poole pöörduti ravimipakendite teemal. Sellega seoses uurin, 
kas ravimitele (ja vitamiinidele/toidulisanditele) kehtivad lisaks üldistele 
pakendiseadusest tulenevatele nõuetele ka erinõuded? Näiteks, miks kapslite 
või tablettide purgid on niiöelda pooltühjad, kuigi need mahutaksid rohkem 
tablette/kapsleid?

Lugupidamisega

Annika Pertman

peaspetsialist | jäätmebüroo

ringmajanduse osakond | Keskkonnaamet

Suur tn 3 | 48303 Jõgeva

+ 372 5750 1629

 <http://www.keskkonnaamet.ee/> www.keskkonnaamet.ee | 
<http://www.kaitsealad.ee/> www.kaitsealad.ee
 <https://www.facebook.com/Keskkonnaamet/> Keskkonnaamet Facebookis

Avaliku sektori atraktiivseim tööandja

usaldusväärsus * hoolivus * koostöö * tulemuslikkus